warme woensdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu warme woensdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu

warme woensdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Nikki

17 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Het is nog steeds niet voor te stellen dat iedereen in Nederland met dikke winterjassen rondloopt en dat er bijna ijs op de sloten licht terwijl wij hier de ijsklontjes uit ons glas gebruiken om een beetje af te koelen!! Wat een tropische droom beleven wij hier toch. En wat weer een droomdag. Soms knijpen we elkaar maar of het wel echt is wat we beleven hier. Na weer een frisse duik in het zwembad vanmorgen en een gezellige lunch zijn we weer in onze bloedhete auto gestapt richting het dolfijnencentrum. Daar aangekomen ging Nikki weer rustig mee met Mandy en Anja om binnen in de therapieruimte te werken aan haar fijne motoriek en haar sociale vaardigheden. Beurt nemen en vooral geven wordt elke dag even geoefend en gaat al steeds beter. Ook b.v. de was ophangen met knijpers (heel handig als we weer thuis zijn!!) en bij alles wat Nikki doet moet ze mensen aankijken als ze iets tegen ze zegt. Dit is nog erg lastig maar ze oefent goed! Later met Mateo in het water ging het ook weer super. Ze genoot volop van alles wat ze mocht doen en Mandy, Anja en Thom (de dolfijntrainer) genoten mee. Nikki heeft zelf tot drie keer toe een vis aan Mateo gegeven waarbij ze de laatste keer zelf een hele grote vis uit de koelbox haalde en zei; “ik denk dat ik deze maar neem!”. Wij waren echt verbaasd en genoten volop van deze bijzondere stappen. Ook mocht Nikki met een duikbril onder water kijken naar al dat moois. Ze keek ook echt naar Mateo die een mooie handstand deed op dat moment. Af en toe weer terug op het vlot om wat werkjes te doen en dan weer racen door het water. Nikki houdt inmiddels zelf de rugvin van Mateo goed vast zodat hij haar door het water trekt en Nikki alleen nog haar andere hand aan Mandy geeft. Wat was ze weer trots en wij ook.
Britt en Isis genoten onderwijl eerst van het voeren en vasthouden van de schildpadden en mochten daarna met een echte dolfijntrainster (Linda) mee om alles te leren over het trainen en verzorgen van dolfijnen. Ze hebben nog een quiz gedaan en naar twee dolfijnshows gekeken. Natuurlijk ook nog even geknutseld. Iedere middag is op deze manier ook voor hun een feest! Morgen mogen zij Nikki weer helpen op het vlot en vrijdag nog één keer de kids club!
Na thuiskomst van de meiden zijn we met z’n vijven naar de Zanzibar op het strand gegaan om daar vervolgens bij ondergaande zon heerlijk (romantisch) met elkaar te eten. We hebben besloten om deze ervaringen allemaal goed op te slaan in ons geheugen en er aan terug te denken als we daar behoefte aan hebben!! Nu nog even nagenieten op onze veranda, kijkend naar de zee en het met fakkels verlichte strand en dan ook voor ons weer een nachtje op dit heerlijke eiland. Heel veel lieve groeten van de inmiddels al een beetje bruine Steentjes.

• 17 December 2009 - 06:31

Ton En Marjan:

Goedemorgen bofkonten
    Wat weer een prachtig verhaal en foto's. Wat gebeurt er allemaal met jullie daar op dat eiland? Volgens mij is het een sprookje die jullie vertellen, hoor. Geweldig!!!!!!!!. Nikki, Isis en Britt, volgens mij verzinnen jullie dit allemaal, want het kan toch niet waar zijn dat Nikki een vis geeft aan een dolfijn en dat jullie een schildpad en zeesterren vasthouden.? Als het wel waar is zijn we apetrots op jullie.
    Nou, lieverds ik ga Klaartje uitlaten in de sneeuw (ben benieuwd hoe ze reageert) Geniet nog van jullie laatste dagen,
    Dikke knuffel van ons en een lik van Klaartje

• 17 December 2009 - 06:49

Janita:

Inmiddels ligt er een klein laagje sneeuw.
    Als ik die gebruine koppies zie dan steekt dat volgende week leuk af.
    Maar dan moet er wel weer of nog sneeuw liggen natuurlijk.
    Nog maar een paar dagen en dan hebben jullie een reis achter de rug die je never nooit meer zal vergeten. Niet alleen Nikki heeft in en korte tijd zoveel geleerd, ook jullie als gezin.
    Wat dit brengt voor de toekomst moet nog uit wijzen maar dat het het wat brengt is al zeker.
    Geniet nog intens van de laatste mooie dagen, wij kijken uit naar jullie verhalen.

liefs de buurtjes van 26.

• 17 December 2009 - 07:23

Oma Wil:

Jeetje wat heb ik weer genoten van jullie verslag en de prachtige foto's. Ik heb het idee dat jullie nu heerlijk kunnen genieten van hoe Nikki zich nu verder ontwikkeld ( en het lijkt mij dat zij nu ook geniet van het "spelen" met de dolfijn) en dat Isis en Britt het ook zo fantastisch hebben. Ook daar nog eens bij dat jullie zulk heerlijk weer hebben, terwijl hier de sneeuw ligt en er voor Friesland zelfs waarschuwingen zijn om niet de weg op te gaan als het niet noodzakelijk is. Elke dag print ik jullie verslag uit, dus dat wordt al een heel boek, alleen moet ik nog uitvinden hoe ik alle foto's op cd krijg.
    Weer een dikke knuffel voor allemaal en heel veel liefs en tot morgen

• 17 December 2009 - 08:43

Yvonne:

wat een voor uitgang bij die kanjer van een nikki en ook bij britt en isis natuurlijk geniet maar goed van deze dagen en momenten dan kan je er lang op teren en terug kijken

• 17 December 2009 - 11:42

Diona:

Een klein berichtje vanuit een witte wereld... HET SNEEUWT!!!
    De Foto's zijn weer geweldig! Geeft je toch wel een warm gevoel hoor. Met het mooie verhaal erbij van vandaag.....Dit is toch iets om nooit meer te vergeten. Ook voor jullie meiden een super ervaring op zo'n jonge leeftijd...geweldig hoor.
    Nemen jullie wat warme mee terug hiernaar toe? Zou zo lekker zijn.
    Veel plezier nog.
    Dikke kus aan iedereen.

• 17 December 2009 - 14:29

Koos & Linda:

Hallo daar in het verre, warme Curacao!
    Wat een ervaringen weer en hoe geweldig het is om weer zulke mooie verhalen te lezen. We proberen ons er een beetje aan op te warmen, nu het hier totaal wit ziet en de sneeuw naar beneden blijft komen. Geniet er nog maar even lekker van de laatste paar dagen. Jullie denken er nog niet aan, maar misschien een tip voor de terugweg; wat extra kleding die jullie over je kleding kunnen aantrekken, vlak voor jullie het vliegtuig uit komen! Als de sneeuw blijft liggen, kunnen jullie zo van spetteren in het water naar sneeuwballen gooien. Maar nogmaals, eerst nog twee 'dolfijne' dagen, met ijsblokjes uit de drankjes om af te koelen. Voor jullie allemaal een hele dikke kus van
    (ome) Koos & (tante) Linda

• 17 December 2009 - 16:03

Mart En Ria:

Het is dat ik uit ervaring weet hoe het daar is, behalve de geweldige dolfijn ervaringen met de kids, anders zou ik denken dat het een droom is die jullie vertellen.
    Hou die ervaringen vast voor momenten als jullie terug zijn, die niet zo gaan als je zou willen. Lieve groet Ria

• 17 December 2009 - 19:27

Renate:

we komen naar jullie toe want daar is het tenminste lekker warm hier ziet het wit van de sneeuw en is het koud
    en jullie stralen allemaal als zonnetjes deze twee weken zullen jullie nooit vergeten wat gaaf allemaal ik kan niet wachten tot dinsdag om jullie live te spreken en alle verhalen te horen dikke kussen voor de vijf kanjers gr renate

• 17 December 2009 - 20:57

Richard En Lianda:

Wow, het gaat echt super met Nikki. Wat moet dat geweldig zijn voor jullie. Erg leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Nu nog een paar dagen genieten van de therapie van Nikki, de kids club voor Britt en Isis en natuurlijk zon, zee, strand én een aangename temperatuur.

Groeten vanuit een wit Nederland, Richard en Lianda

• 17 December 2009 - 21:04

Henk En Monique:

hallo daar
    Wat geweldig dat het zo goed gaat met Nikki en ook Isis en Britt worden steeds stoerder met allerlei beesten. Als we jullie foto's zien dromen we even met jullie mee met zon zee en strand en natuurlijk de dolfijnen. Geniet er nog maar goed van en sla het heeeeeeel goed op op de harde schijf om nooit meer te vergeten (dat vergeten zal denk ik niet zo snel gebeuren)
    groetjes Henk en Monique