Bijzondere zondag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu Bijzondere zondag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu

Bijzondere zondag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Nikki

14 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Wat een regen vannacht en vanmorgen!! Het kan hier flink tropisch spoken. Harde wind en regen maar we hebben een heerlijk huisje waar we zelfs met flinke regen en wind op de (brede) veranda kunnen zitten. Nikki had niet veel zin om iets te doen en mocht van ons lekker filmpjes kijken en uitrusten. De therapie doet veel met haar en kost heel veel energie. Elke avond telt ze de nachtjes dat we nog moeten slapen voordat we weer naar huis gaan. Niet alleen vakantie hier dus, maar vooral een mooie leerzame reis voor ons allemaal. Isis en Britt hebben na het maken van prachtige tekeningen hun vriendinnetje Micky opgehaald en hier heerlijk mee gespeeld. Gezellig met elkaar geluncht en toen naar de family swimm. Nikki ging met de stagiaire Anja mee en wij mochten naar Papito. Jammer genoeg werd mijn voorgevoel bevestigd en had hij er vandaag weer geen zin in. Hij luisterde in eerste instantie niet naar de trainster waarna hij een time out kreeg. Wij waren nog niet het water in en gingen even tien minuten kijken bij de andere gezinnen. Zo konden wij nog even meegenieten van hun bijzondere moment. Vervolgens hebben we het opnieuw geprobeerd bij onze puberdolfijn. Eerst ging Rob te water en vervolgens Nancy, gelukkig bleven Isis en Britt nog even op het vlot. Na de eerste aanrakingen “hapte” Papito richting Rob zijn arm en later nog een keer. Duidelijke tekenen die voor ons en voor de trainster niet goed voelde. We zijn direct het water uit gegaan en zijn klaar met Papito! Blijkbaar heeft hij op dit moment andere interesses en we zijn blij dat Nikki morgen met Mateo gaat zwemmen. Wij mochten nadat een andere familie uit het water kwam met Li-Nah genieten. We zijn erg trots dat Isis en Britt na dit accident met Papito niet bang geworden waren en graag met ons het water in gingen om Li-Nah te voelen en met haar te spelen. Wat een bijzondere ervaring. Ze was heel lief en rustig. We hebben allemaal op onze eigen manier heel erg van haar genoten. Er zijn nog een aantal foto’s gemaakt die we later mee naar huis mogen nemen. We hebben zelf nog geen foto’s maar wel prachtige beelden in onze herinneringen gemaakt. Heel ontroerend om onze dochters te zien terwijl Li-Nah hun een kus gaf en hoe zij hier van genoten. Nikki had zich ook goed vermaakt met Anja en na het inmiddels bekende ritje naar “het huisje” genoten we samen van een ijsje.
Deze bijzondere ervaring zullen we niet snel vergeten. Wel hebben we een realistisch beeld gekregen van wat door veel mensen als magisch en wonderlijk wordt omschreven. We denken zeker dat deze weken veel veranderingen zullen brengen bij Nikki (en de rest van de familie) maar dat dit vooral te danken is aan de combinatie van therapeut, water, klimaat en natuurlijk de dolfijn. We zijn benieuwd wat komende week gaat brengen met therapeute Mandy en dolfijn Mateo.
Groeten van de Steentjes

• 14 December 2009 - 20:22

De Neutjes:

Wat een fantastische belevenissen maken jullie daar toch mee met zijn vieren.
    Ook deze speciale dag zullen jullie inderdaad nooit meer vergeten.
    Maak er wat moois van de komende week en succes met alles.

gr Monique en henk

• 14 December 2009 - 20:27

Janita:

Nieuwe week, nieuwe uitdagingen en nieuwe ervaringen.
    Ook deze week zullen wij jullie op de voet volgen.

Maar wat een contrast.
    Wij op de schaats en jullie in bikini.

Nog een hele fijne week daar.

janita & familie.

• 14 December 2009 - 21:00

Rein En Nanda:

Hoi Rob en Nancy en meiden.
    Janita tipte ons op deze bloq. Inmiddels indrukwekkend stukje gelezen van 14 december. Wij wensen jullie nog een goede tijd toe en veel energie voor wat er nog komen gaat.
    Tot snel
    Rein, Nanda en de meiden.

• 14 December 2009 - 21:17

Ton En Marjan:

Hai, schatten, wat een fantastische ervaring beleven jullie daar toch. Het zal altijd een heel bijzondere herinnering blijven. Voor ons is het ook wonderlijk dat je op de TV wel eens opnames zie van deze therapie en nu te bedenken dat jullie daar zijn en het zelf meemaken is wel heel bijzonder. Wat zullen jullie trots op jullie meisjes zijn. Maar het kan ook niet anders dat ze zulke kanjers zijn met zulke ouders. Geef ze alle drie een dikke kus van opa en oma en vertel ze maar dat ook wij trots op ze zijn. Heel veel succes voor Nikki morgen met Mateo en veel plezier voor jullie. (we genieten van de foto's) Dikke kus van ons

• 14 December 2009 - 21:39

Richard En Lianda:

Zo, een dolfijn luistert dus niet altijd.....Dat zal zeker een bijzondere ervaring zijn geweest.
    We zijn benieuwd naar de belevenissen in de tweede week. Groeten, Richard en Lianda

• 15 December 2009 - 07:41

Diona:

Hey flippertjes,
    Wel een speciaal gevoel denk, in het water met die dolfijnen. Dit zie je inderdaad meestal alleen op tv, maar om zelf mee te maken... En wie had dat gedacht een dolfijn met puberstreken!! Gelukkig heeft Nikki dat niet mee hoeven maken, ze zou eens angstig worden... En wat zullen Isis en Britt genieten zeg. Ben benieuwd hoe het met Mateo gaat deze week. We zullen het wel weer horen. Heerlijk hoor die foto's. Geniet!!!
    Dikke kus Danoontje

• 15 December 2009 - 14:35

Brig:

hoi hoi
    wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt!!
    wat dapper dat de meiden evengoed gingen zwemmen met de dolfijn...
    succes deze laatste week! gr. brig