Dolle donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu Dolle donderdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu

Dolle donderdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Na weer een rustige ochtend begon Nikki de therapie heel goed. Met Steffi oefeningen gedaan die haar motoriek en het systeem dat prikkels verwerkt probeert te ondersteunen (sensomotorische integratie). Hierdoor leert Nikki beter omgaan met de prikkels die op haar af komen en die ze in haar lichaam ervaart. Nikki kwam trots in haar surfpak naar buiten en had zin om met Papito te gaan zwemmen. Wij hadden met Nikki afgesproken dat wij bij haar kwamen kijken (wat ze graag wilde) maar als ze ging schreeuwen en gillen dan zouden we weg gaan. De eerste 5 minuten gingen heel goed en wij waren dan ook heel verbaasd dat de sessie toen al werd afgebroken. Van de dolfijntrainster hoorden we later dat Papito er niet zo veel zin in had en tot twee keer toe zijn tanden liet zien. Dit is een teken voor de trainster dat er niet verder gezwommen kan worden. Lekker dus, een 5 jaar oude puberende dolfijn die last had van zijn hormonen en liever wilde spelen met zijn vriendje. Tsja, Nikki en de dolfijn lijken dus erg op elkaar! Nikki verhuisde naar een ander bassin waar 3 andere kinderen therapie hadden. Aangezien deze tijdens het zwemmen ook regelmatig op het vlot gaan zitten voor oefeningen kon Nikki beurtelings met deze dolfijnen zwemmen. Dit verlangde veel van Nikki haar flexibiliteit maar het ging erg goed. Ze had nog wel haar schreeuwmomenten maar herstelde redelijk snel. Ze heeft weer goed haar best gedaan en toch weer genoten (vooral de laatste) 10 min. Ze mocht toen weer op het bodyboard door het bassin racen, geduwd door één van de dolfijnen. Ze gierde het uit van het lachen.
Isis en Britt deden weer mee met het zusjes programma. Het mooiste van de middag was het snorkelen tussen de (grote) vissen. Ook zij moesten zich over een grens heen zetten maar deden het toch. Wat zijn wij als ouders toch enorm trots op deze kanjers. Ze vonden het tegelijk erg spannend en leuk.

  • 11 December 2009 - 09:11

    De Klas Van Nikki:

    Lieve Nikki en alle andere Steentjes,

    (Nikki mag de brief voorlezen, zegt Jeff)

    We vinden het heel leuk om al jou verhalen te lezen en de foto's te zien. We kijken elke dag!

    De klas wil je veel vertellen:
    Ik wil Nikki weer terug, zegt Walter.
    Ik wil dat Nikki weer gewoon op school komt, zeggen Jeff en Sya.
    Ik hou van je, zegt Martijn.
    Ik hoop dat Nikki en haar zusjes lekker snorkelen, zegt Amanda.
    Ik vind Nikki zo leuk en ik hou van Nikki zegt Jeff want ze maakt van die leuke grapjes. Ook vind ik haar erg dapper. En ik hoop dat ze lekker gegeten heeft.
    Hebben jullie ook een kerstboom op Curacao?, vraagt Amanda. Je vader en moeder maken mooie foto's vind Amanda.
    Ik hoop dat je lekker geniet bij de dolfijnen, zegt Randy.
    Anneke, Agaath en Eva zijn heel blij dat het zo goed gaat.
    We wensen jullie veel succes en we hopen dat we jullie weer gezond terugzien.

    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Ik mag met mijn papa en mama en zusjes Isis en Britt een heel bijzondere reis maken. We gaan vliegen naar Curacao. Daar ga ik twee weken dolfijntherapie volgen. Ik mag zwemmen met een heel bijzondere dolfijn die mij gaat helpen om mezelf nog fijner te voelen.

Actief sinds 14 Nov. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 23778

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 20 December 2009

Dolfijn

Landen bezocht: