de 1e dolfijndag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu de 1e dolfijndag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nikki Steen - WaarBenJij.nu

de 1e dolfijndag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nikki

08 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Wat een heftige dag! We begonnen om 10:30 met een korte introductie van het therapiecentrum gevolgd door een testsessie om 11:15 voor wetenschappelijk onderzoek, Nikki moest hier wat testjes (spelletjes) doen. Om 12:15 beloning in de vorm van een ijsje. Om 12:30 hadden wij als ouders een gesprek met Steffi ("onze therapeute") terwijl onze meiden werden bezig gehouden en dan eindelijk om 13:30 mocht Nikki naar Papito, haar dolfijn voor deze 2 weken. Het viel niet mee, Nikki had al veel energie verbruikt voordat ze het water in ging. Ook de dolfijn was van dichtbij toch wel erg groot en ze heeft heel wat gegild en gehuild. We hadden dit wel verwacht maar toch zijn dit soort momenten best moeilijk voor ons allen. Onze dappere meid heeft het toch een uurtje volgehouden en was blij dat ze onder de warme douche mocht. Morgen zal zeker beter gaan, dan weet ze wat haar te wachten staat.
Ze zal dan ook met wat meer energie aan de therapie beginnen. We hebben allebei de indruk dat Steffi goed snapt wie Nikki is en wat ze nodig heeft en hebben er vertrouwen in. We hebben besloten om morgen de sessie niet bij te wonen zodat Nikki niet afgeleid wordt door onze aanwezigheid. Jammer voor ons maar beter voor Nikki. Isis en Britt beginnen morgen met het zusjes programma. Ook spannend maar ze hebben er veel zin in, vandaag was voor hen een lange dag waarin hun zus het grote middelpunt was. Vanmiddag hebben ze nog geoefend met snorkelen in het zwembad met papa. Om jullie een beetje indruk te geven hebben we weer wat foto's geplaatst.
Tot morgen en een dolfijnegroet van de Steentjes

• 08 December 2009 - 06:47

Ton En Marjan:

Lieverds,

Wat een heftig begin!!! Het is ook wel een heel groot beest, hoor, zo dichtbij. Maar het zal in de loop van de week wel beter gaan. Daar duimen we voor.

Dikke kus voor jullie allen

• 08 December 2009 - 06:48

Janita:

Haar eerste echte ervaring met een dolfijn.
    Ik kan me voorstellen dat dat toch wel even angstig is.Zo groot en dat zwemt maar om je heen.Heel dapper dat ze dat nog een uur heeft vol gehouden.
    Benieuwd wat Isis en Britt hebben gedaan met het zusjes programma.

groetjes jan&fam...

• 08 December 2009 - 07:24

Diona:

Hey flippertjes,
    Jeetje wat pittig voor jullie meissie zeg. Het is ook niet niks hoor zo'n grote vis zo vlak bij je.... Het is denk even wennen voor haar! Wat een ervaring voor jullie allemaal. Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhaaltje. Geniet!!!
    Dikke hugh van Danoontje voor jullie allemaal

• 08 December 2009 - 07:42

Oma Wil:

Wat een belevenis, het is ook wel een heel grote vis als je er zo dicht bij bent en die dan om je heen zwemt. Geweldig dat ze het toch volgehouden heeft. Begrijpelijk dat dit voor jullie toch ook wel heel heftig geweest is. Ben benieuwd hoe het vandaag met jullie allemaal zal gaan. Zal morgenvroeg weer uitkijken naar jullie verslag.Dikke kus

• 08 December 2009 - 08:11

Koos & Linda:

Wat een heftige dag. Vooral voor Nikki, maar ook voor jullie en Isis & Britt. Hopelijk hebben jullie een rustige avond en nacht gehad en kunnen jullie er weer voor gaan. Maar het zal zeker beter gaan! Wens Isis & Britt maar veel plezier, ook al zal het spannend zijn.
    Heel veel liefs,
    Koos & Linda

• 08 December 2009 - 14:14

Brig:

oooooo......nikje kijkt echt niet zo blij!
    tuurlijk gaat het morgen beter....lijkt mij ook best wel eng hoor zo'n grote vis...wij kunnen allemaal makkelijk praten als wij achter ons pc-tje de foto's bekijken....
    succes morgen ook voor de kleine kanjertjes.
    o, jullie hebben wel een pittig huisje!! niet slecht!
    zet hem op allemaal...ook papa en mama....laat het los!!!!
    niet teveel in de zon en genieten van de lekkere drankjes.....
    gr. brig en de rest

• 08 December 2009 - 16:03

Renate:

wat een indrukken voor de eerste dag en heel dapper van nikki bij zon mega vis maar wel gaaf straks is ze helemaal gewent aan haar vriendje dikke kus aan jullie allemaal gr uit alkmaar

• 08 December 2009 - 16:11

Nicky:

Zucht.... Jarloers!

Veel suc6 met kleine Nikki en doe haar de groeten!!

Jullie natuurlijk ook he veel plezier!
    Kus Nicky

• 08 December 2009 - 18:09

Jane:

Wat geweldig van Nikki dat ze het heeft volgehouden. Het zal in de loop van de week wel helemaal goed gaan.
    Ik hoop dat Britt en Isis
    het ook leuk hebben gehad en dat jullie toch ook genieten daar tussen het programma door.
    groetjes van Henk en Jane

• 08 December 2009 - 19:43

Yvonne Voet:

Hallo allemaal,

Via mijn ouders hoorde ik van deze site. Ontzettend leuk dat jullie toch nog naar Curacao zijn na alle ziektes.
    De dolfijn Papito schijnt echt een lieverd te zijn. Een jongetje die ik in de klas heb gehad heeft ook met die dolfijn gezwommen! Heel veel succes en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Liefs Yvonne en Dennis

• 08 December 2009 - 20:55

Elma:

Zo, wat een belevenissen. terwijl jullie daarmee bezig waren hebben wij op school de kerstafette gehouden. Er zijn veel mooie kerstknutsels gemaakt en ook de eerste kerstliedjes zijn gezongen.
    jullie zien, we gaan moeiteloos van het ene feest naar het andere.
    Een knuffel voor de meiden.

• 08 December 2009 - 22:39

Richard En Lianda:

Ja, zo'n start is zeker heftig. Heel herkenbaar, en dan heb je het als ouder zijnde soms wel moeilijk. Maar morgen zal Nikki het ongetwijfeld leuker vinden. Het zusjesprogramma is echt heel leuk, daar zullen jullie meiden ongetwijfeld van genieten.
    Veel succes morgen en we zijn benieuwd naar jullie bericht over dag 2.

Groeten, Richard en Lianda

• 08 December 2009 - 23:09

Www.dolfinn.nl:

Hallo allemaal,

Wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Het echte werk is nu begonnen. En stoer hoe jullie na zo'n heftige dag de boel oppakken. Super, zet hem op en ga genieten!

Groeten, Bart Houtman
    stichting Dolfinn